Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Goltigal Manos
Country: Serbia
Language: English (Spanish)
Genre: Life
Published (Last): 10 October 2011
Pages: 420
PDF File Size: 2.35 Mb
ePub File Size: 19.87 Mb
ISBN: 811-4-35199-342-9
Downloads: 35222
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Gosho

News – Omega Internet Services

Retrieved 2 April Edward Said of Columbia University was a frequent contributor. This page was last edited on 5 Novemberat While Saud Al Rayes [17] holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi is the assistant editor in chief of the Saudi Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Arabia from 20, to almostArchived from the original on 11 May The American rebuttal, which prompted the one-day Saudi ban of Al-Hayatinsisted that the blame rested squarely upon the governments and societies of the region: Retrieved sedvices May The same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper.

Two security guards were wounded by one of the bombs as it exploded at the headquarters. The international page edition generally contains eight pages of political news with marked differences from the front page focus of the Saudi edition. It was a pioneer among Arabic newspapers in form, mixed news and commentary, professional editing and use of modern communication technology.

The newspaper’s motto is Arabic: Then the center was moved to Beirut ner The original Al-Hayat started as a Lebanese daily newspaper.


On 30 AprilAl-Hayat reported that Hamas had taken the decision to leave Syriaciting unnamed Palestinian sources. In Maythe newspaper scooped every other news organization by breaking the news about the secret Oslo talks between Palestinians and Israelis.

All articles with dead external links Articles with dead external links from June Articles with permanently dead external links Use dmy dates from April Pages using infobox newspaper with unknown parameters Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with unsourced statements from September Articles with unsourced statements from January Wikipedia articles with GND identifiers.

In Maythe digital service began serving mobile media, tablets and mobile phones with interactive features.

Retrieved 26 April Archived from the original on 27 June Their columns along with selections from other regular columnists are routinely translated into English and made available on the paper’s website. Like other newspapers, it must compete with television news, social media and fast-paced internet information sources. Though rather pro-West servies pro-Saudi with respect to articles concerning the Arabian peninsula, it is quite open to various opinions concerning other regional questions.

NETS services resume after hour-long disruption

It is more critical of the Saudi government than its main rival, Asharq Al-Awsat. ByAl-Hayat shocked its Arab readership by establishing a bureau in Jerusalem. It collects news through a network of correspondents worldwide and is printed in Arab and Western cities linked by satellite to the London offices. In Junethe Beirut bureau of the newspaper was closed due to financial difficulties.

Although the assassin’s motive was never conclusively determined, investigators linked the shooting to the newspaper’s criticism of the Arab nationalist movement. Archived from the original on 20 May The First “Scoop ” “. On 23 OctoberSaudi censors banned Al-Hayat because the edition contained an open letter from 67 American intellectuals that defended the War on Terrorand called upon their Saudi counterparts to condemn “militant jihadism” and to further delegitimize the concept by calling such actions un-Islamic.


Other important sections include the features page, the opinion page, an extensive business section 4 pagesservicces culture and arts page, and a sports section 2 pagesin addition to other rotating sections on youth, as well as a miscellaneous section. The New York Times reported on the zervices the following day, citing the reports in Al Hayat as evidence of strained relations between Hamas and the Syrian government, as a result of the Syrian uprising.

The New York Times. As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was staffed by Muslim, Christian and Druze editors and reporters who formed daralhaywt highly professional team”, according to a report in The New York Times. Although Al Hayat is headquartered in London—the principal location for its editorial, administrative, distribution, and subscriptions offices—the paper also maintains offices in ParisWashingtonNew YorkMoscowRiyadhJeddahDammamBeirutCairoBaghdadand Damascus.

Views Read Sdrvices View history.

NETS services resume after hour-long disruption – Channel NewsAsia

Retrieved 22 April The publication survived 13 bombing attempts before the Lebanese Civil War finally forced it to shut down in InAl-Hayat inaugurated a Saudi edition based in Riyadh. Media and Politics in the Arab World. Khalid bin Sultan ; [1] Dar al-Hayat. This article is about a London-based pan-Arab servicces Saudi newspaper.

The three offices in Saudi Arabia reflect the paper’s daraalhayat on the country as well as the regional division into central Riyadhwest Jeddahand eastern Dammam editions.

Al-Hayat remained accessible to Lebanese readership only through an online edition. Retrieved 4 May